بهبود معیشت در مناطق غیربرخوردار با توان افزایی زنان روستایی

[ad_1]

ایسنا/خوزستان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: با توان افزایی جوامع محلی به ویژه زنان روستایی، بهبود معیشت در مناطق غیر برخوردار محقق می‌شود.

اولین جشنواره شکرانه برداشت زعفران در شهرستان دزپارت از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری و فرمانداری شهرستان دزپارت، امروز (سه شنبه) در روستای قلعه سرد از توابع بخش مرکزی شهرستان دزپارت برگزار شد.

زینب پارسافخر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص این جشنواره، اظهارکرد: توسعه پایدار کشور بدون توسعه روستایی محقق نمی‌شود و برای رسیدن به توسعه، اولین نیاز شناخت پتانسیل روستاها است و زنان نیز جزء ارکان اصلی برای توسعه پایدار و پیشرفت روستاها هستند. به ویژه این که زنان روستایی مدیران اقتصادی خانواده هستند و در فعالیت‌های مختلف نیز حضور دارند.

وی با بیان این که با توان افزایی جوامع محلی به ویژه زنان روستایی، بهبود معیشت در مناطق غیر برخوردار محقق می‌شود، افزود: توجه به نقش زنان در توسعه کشور از جمله توسعه اقتصادی و حمایت از ایجاد اشتغال برای زنان از جمله اشتغال زنان روستایی نقش بسزایی در تولید دارد. به ‌طور سنتی زنان روستایی همواره بخش مهمی از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی خانواده را برعهده دارند و یکی از برنامه های ما در زمینه رونق مسایل اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار، گسترش و تقویت طرح های نو به ویژه با محوریت بانوان در مناطق غیر برخوردار، روستایی و عشایری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: همان ‌طور که شاهد هستیم در سال های اخیر با محوریت مجموعه جهادکشاورزی، کشت زعفران در برخی از مناطق استان با موفقیت و با کیفیت بالایی به ثمر رسیده است که ان شاءالله با رشد و توسعه آن شاهد کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشت خانواده های مناطق روستایی مان باشیم.

وی بیان کرد:  اهداف برگزاری جشنواره نیز ثبت برند زعفران منطقه و تجاری سازی، آموزش و استفاده از روش های نوین، تشکیل تعاونی و صندوق های خرد و کلان، جذب اعتبار و تسهیلات قرض الحسنه، تقویت گردشگری و بوم گردی، توان‌افزایی جوامع محلی ویژه زنان روستایی، تلاش برای برقراری بیمه افراد، ایجاد اشتغال خانوادگی و… است.

[ad_2]
خبر های مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *