برگزاری رویداد “آینده‌پژوهی در امنیت غذایی” در خوزستان

[ad_1]

ایسنا/خوزستان مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان از برگزاری رویداد آینده‌پژوهی در امنیت غذایی توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با همکاری پارک علم و فناوری استان خبر داد.

فاطمه مسکینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری رویداد آینده‌پژوهی در امنیت غذایی، اظهار کرد: امنیت غذایی به مفهوم اطمینان از دسترسی همه مردم به غذای کافی، سالم و مغذی در تمام اوقات به منظور داشتن زندگی سالم و فعال و بر اساس ترجیحات غذایی است.

وی افزود: با توجه به اینکه تأمین غذا و امنیت غذایی، مهمترین نیاز جوامع بشری است و عواملی همچون کمبود منابع آب، تغییرات اقلیمی، تخریب خاک‌ها و افزایش جمعیت جهان دستیابی به این مهم را بیش از پیش با چالش مواجه کرده است، ضروری است که از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی هوشمند و مکانیزه قدم برداریم.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان بیان کرد: در این رویداد هدف ما، همفکری محققین، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و صاحبان ایده از منظر نیازهای آینده بشری و تدوین راهکارهایی برای رفع این نیازها است.

وی افزود: ثبت نام در این رویداد از ۱۲ آبان‌ماه آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و ارسال پروپوزال، به نشانی http://itapf.ir مرجعه کنند.

مسکینی با اشاره به محورهای این رویداد بیان کرد: رویداد آینده‌پژوهی در امنیت غذایی در ۱۰ محور کشاورزی هوشمند، ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های پیشرفته، پالایش زیستی، کشاورزی نیمه شهری، کشاورزی طبقاتی، زیست فناوری و مهندسی ژنتیک، غنی‌سازی محصولات و فناوری‌های نوین، فناوری ایجاد تغییرات در اقلیم محلی، راهکارهای سازگاری با کاهش اثرات تغییر اقلیم بر کشاورزی و امنیت غذایی و افزایش تاب‌آوری و کاهش ریسک خشکسالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبر های مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *