همه چیز در مورد مبدل حرارتی (2)

مزیت اصلی نوع پوسته لوله در این است که تقریبا محدودیتی در پلیت بریز دما و فشار عملکردی آن ها وجود ندارد.

قیمت مبدل دانفوس

البته مزیت مبدل های حرارتی صفحه ای واشری (Gasket) نسبت به جوشی قابلیت افزایش ظرفیت، تعمیر و سرویس و شستشوی راحت رسوبات در آنها می باشد.

مزیت بزرگ این مبدل این است که با حذف واشر و قاب، احتمال بروز نشتی از بین میرود. همانطور که مشخص است چنانچه قیمت برق در بازار روز – قبل روند کاهشی داشته باشد، هزینۀ بهرهبرداری ریزشبکه در حالت فقط مشارکت در بازار روز – قبل یا بهصورت توأم کاهش مییابد که در این حالت مقرونبهصرفه است بهرهبردار ریزشبکه در بازار روز – قبل پیشخرید لازم را انجام دهد.

فروش مبدل حرارتی در شیراز

همچنین قبل از نصب مبدل صفحه ای حتما کاتالوگ شرکت سازنده را مطالعه نمایید. نقش ورقها فلزی ایجاد سطوح تبادل دما و وظیفه واشرها، آببندی سطوح تبادل دما نسبت به یکدیگر و همچنین نسبت به محیط پیرامونی مبدل حرارتی صفحهای است.

همچنین انتقال گرمای دو فاز می تواند در هر دو سمت مبدل ، مانند شرایطی که چگالش در یک سمت و جوشش در سمت دیگر سطح انتقال گرما است ، اتفاق بیفتد.

فروش مبدل حرارتی

افزایش و کاهش ناحیه انتقال حرارت در مبدل حرارتی صفحه ای ، از طریق افزودن یا حذف صفحات از پشته ، ساده است.

اینکار باعث کم شدن تعداد پلیتها، کوچکتر شدن مبدل و در نتیجه کاهش هزینه ساخت خواهد شد. یکی از جریانات از داخل لوله کوچکتر و دیگری از بین دو لوله عبور میکند.

دارای ابعاد کوچکتر نسبت به مبدل پوسته-لوله. مبدلهای صفحه ای نسبت به سطح حرارتی خود دارای وزن و حجم کمی هستند .

قیمت مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس

اما در سیستمهای موتورخانه شوفاژ ساختمان ها در اینجا منظور از مبدل , مبدلهای صفحه ای با حجم کم هستند که نصب , مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس حمل و نقل و راندمان بالایی دارند و همان کار منبع دوجداره و کویلی را انجام میدهند.

مبدل حرارتی صفحه ای بریز

با باز کردن پیچ و مهرهها کانال از پوسته جدا شده و صفحه لولهها و دسته لولهها را میتوان از پوسته خارج نمود به طوری که امکان تمیز کردن و بازرسی قسمت داخلی لولهها فراهم میشود.

مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس

در مبدل حرارتی یک پاس، تصویر بالا، سیال آبی بعد از ورود به مبدل، در کلکتور پایین بصورت مساوی بین تمام صفحات تقسیم شده و از رو صفحات به بالا حرکت میکند و دوباره باهم در کلکتور مقابل تلاقی میکنند و از همان فریمی که وارد شده بود خارج میشود.

مبدل حرارتی دانفوس

صفحات دارای قطعاتی در گوشه ها هستند و به نحوی چیدمان شده اند که دو سیال عامل بصورت یک در میان میان صفحات جریان یابند.

پلیت مبدل حرارتی صفحه ای

در برخی موارد دمای سیال جریان یافته در لوله به قدری بالا است که می تواند لوله های فلزی را ذوب کند پس بهتر است از گزینه های جایگزین استفاده شود.

مبدل حرارتی پلیتی

مبدل صفحهای برحسب نوع سیال، فشار کار و به ویژه دمای طراحی میتواند بصورت چند پاس طراحی و ساخته شود.

خرید مبدل حرارتی دانفوس

چیدمان خاص سطوح تبادل دما و واشرها، همراه با وجود محل عبور سیالها در گوشههای صفحات، شرایطی را ایجاد میکند که حرکت سیالهای گرم و سرد را از مجراهای ایجاد شده توسط صفحات، بصورت یک در میان و متناوب ممکن میسازد.

بعنوان مثال هنگامی که اختلاف دمای ورودی و خروجی یکی از سیالات به مبدل زیاد باشد، بجای آنکه مبدل تک پاس طراحی شود، بصورت چند پاس محاسبه و طراحی میشود.

در این روند تغییرات دمای مایع خنک کننده نیز تراکم خود را تغییر دهید و بر این اساس، جرم شاخص مواد.

سیال قرمز نیز در خلاف این جهت، حرکت میکند. بالا بودن ضریب انتقال حرارت مبدل بخاطر نازک بودن صفحات و در نتیجه بالا رفتن راندمان مبدل.

در مبدل حرارتی صفحهای جریانهای سیال از بین این صفحات نازک و موجدار عبور میکند. در این حالت از جوشکاری برای وصل کردن صفحات مبدل استفاده میشود.

در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با همت و تلاش کارشناسان مهندسی، تعمیرات و بهرهبرداری پالایشگاه گاز سرخس، صرفهجویی دو میلیارد ریالی در واحد میعانات گازی این شرکت تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن دهانزاده اظهار داشت: مبدل حرارتی E2-804 (جوشاننده برج تثبیت) مربوط به واحد فرآورش شماره 2 کارخانه گاز و گاز مایع 800، این شرکت پس از تعمیرات اساسی طی عملیاتی پیچیده و حساس به وسیله جراثقال 360 تنی با موفقیت در محل خود نصب گردید.

با توجه به انواع مدلهایی که در بالا گفته شد، این سؤال در ذهن اکثر خریداران به وجود میآید که کدام نوع مبدل حرارتی استخر را خریداری کنیم و این دستگاه باید چه ویژگیهایی داشته باشد.

سیال گرم از یک جهت در بالای دستگاه وارد شده و با ورود به صفحه اول، اگر واشر قرار گرفته روی حفره دارای دایره باشد، امکان انتقال سیال روی صفحه وجود نخواهد داشت و به همین دلیل به صفحه بعد انتقال پیدا می کند.

مبدل حرارتی قیمت

در این حالت سطح نسبتا زیادی برای انتقال حرارت به وجود میآید و به همین علت راندمان مبدلهای صفحهای نسبت به مبدلهای پوسته و لوله بیشتر است.

منطقه توزیع صفحه ، جریان یکنواخت مایعات را در کندانسور پلیت آلفالاوال کل صفحه تضمین می کند تا حداکثر قابلیت انتقال حرارت را داشته باشد.

در مبدل های دو لوله ای، یک سیال در لوله خارجی و سیال دیگر در لوله داخلی جریان می یابد.

قیمت مبدل حرارتی دانفوس

در این مبدلها سیال میتواند مرحلهای بیرونی را طی کرده و مجددا با جریان مخالف به مبدل حرارتی بازگردد تا بازده بالاتر رود.

این آب در هنگام استفاده با آب سرد مخلوط شده و به دمای مناسب ۴۳ درجه سانتیگراد میرسد که قابلاستفاده است.

فروش مبدل حرارتی در اصفهان

بطوری که دمای کلی کار مبدل های صفحه ایی بین ۵۰ تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد متغییر است. یکی از مبدل های حرارتی پرکاربرد در تاسیسات حرارت مرکزی، مبدل حرارتی صفحه ای میباشد که با استفاده از تعداد زیادی صفحات فلزی نازک، باعث تبادل حرارت بالا بین سیال گرم و سرد میگردد.

قیمت مبدل حرارتی استیل

مبدلهای حرارتی صفحهای نسل جدیدی از مبدلهای حرارتی هستند که در آن سیال گرم و سرد در میان صفحات شیاردار حرکت میکنند.

از این مبدلها برای گرم کردن سیال سرد یا سرد کردن سیال گرم به کار میرود. این کار به این دلیل انجام میشود که کانال به دو یا چند قسمت تقسیم شود.

4. نازلهای ورودی و خروجی که برروی فریمها قرار میگیرند. افت فشار در قسمت داغ یا ورودی از سمت دیگ بسیار بالاست در حدود 52 kpa و افت فشار سمت آبگرم مصرفی آن 10 kpa ، پس می توان گفت مبدل های صفحه ای تامین ابگرم مصرفی برای کاربردهای فشار پایین مناسب نیستند.

میتوانیم تا چند صد صفحه را به صورت پشت سر هم قرار بدیم و بوسیله پیچهایی که وجود دارد مجمموعه این صفحات را تحت فشار قرار داده و در کنار هم نگه داریم.

این کار باعث افزایش تحمل فشار تا 60 بار و دما تا 350 درجه میشود. در این نوع به جای واشر از لحیمکاری برای آببندی صفحات استفاده میشود.

3. واشرها که مابین صفحات قرار گرفته و آنها را آببندی میکنند. به تدریج با بهینه شددن اجزا، قطعات و روشهای ساخت این نوع مبدل حرارتی، از دهه 1960 به بعد شرایط استفاده از آنها در سایر صنایع مهیا شد.

مبدلهای صفحه ای جوشی دانفوس با تکنولوژی بسیار پیشرفته از تولیدات این شرکت می باشد که در راستای تولیدات قبلی، با توجه به کاربری بسیار وسیع آن در حیطه حرارتی و برودتی مشکل گشای صنایع مختلف در سراسر دنیا گردیده است.

از این رو ورودی و خروجی لولهها از طریق یک کانال که به دو قسمت تقسیم شده است، صورت میگیرد.

پایین بودن امکان نشتی بخاطر دوبله بودن واشرها در قسمت ورودی و خروجی سیال. از جمله معایبی که در مبدل حرارتی صفحهٔ لحیمی وجود دارد میتوان به دشوار بودن تمیزکردن مبدل حرارتی صفحهٔ و تعویض کل سیستم در صورت خرابی یک قطعه اشاره نمود.

مبدل های جوشی از جمله بهترین مبدل ها برای کاربری های گرمایی و سرمایی به شمار می روند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مبدل های استفاده شده در هر پالایشگاه بر اساس طراحی اولیه بهترین انتخاب بوده و جایگزین نمودن مبدل ها به جای یکدیگر نه از نظر هزینهکرد و نه از نظر سوددهی فرایندی مقرون به صرفه نمی باشد اگر چه هزینه تامین اولیه مبدل های جوشی بسار بالاتر از مبدل های گسکتی است.

2. دو عدد فریم در دو طرف مبدل که پلیتها در بین آنها فشرده میشوند. از مهمترین عوامل گشترش کاربرد مبدل حرارتی صفحهای در سایر صنایع، میتوان به بهبود هندسه صفحات، توسعه مواد اولیه و طراحی کارامدتر آنها اشاره کرد.

نحوه کار مبدل حرارتی صفحه ای بدین شکل است که تعدادی صفحه که از ضخامت کمی برخوردار هستند و به طور متوالی قرار گرفته اند، یک فضای خالی میان آنها به وجود می آید.

از آنجایی که عدم قطعیتهای گوناگون روی بهرهبرداری بهینۀ ریزشبکهها در پیشخرید و پیشفروش انرژی تأثیر مستقیم دارد، بررسی یک استراتژی بهینه برای کاهش هزینههای بهرهبرداری ریزشبکهها اهمیت پیدا میکند.

چون در این فضا نمیتوان لولهای به کار برد، این فضا بلا استفاده میماند و بازده این نوع مبدل کاهش مییابد.

مبدل های صفحه ای واشردار قابلیت باز شدن و گسستگی در هنگام تعمیرات و یا کاهش و افزایش ظرفیت مبدل حرارتی را دارا می باشند.

بنابراین در شرایط بروز نشتی، سیال از میان صفحات مبدل به بیرون راه پیدا میکند و با سیال دیگر مخلوط نمیشود.

در صورت نشتی واشرها، سیال به بیرون نشت کرده و دو سیال باهم تلفیق نمیشوند. بعد از باز کردن صفحه ثابت، دسته لوله و سرشناور را میتوان مانند یک واحد یکپارچه بیرون کشید.

برای انجام بازرسی، تمیز کردن یا سرویس، لازم نیست از تمام اتصالات آن را جدا کنید و فقط کافی ست که آن را از لوله جدا کنید.

ایراد این مبدلها فصاله نسبتا زیاد بین پوسته و لوله است. چون این قطعه وظیفه سنگین و صد البته مهمی در سیستم پکیج دیواری دارد و اگر سالم نباشد، می تواند کارایی پکیج را به کل مختل کند.

به دلیل مشکلاتی که در بازرسی و تمیز کردن مبدلهای سرثابت وجود دارد عموما در جایی استفاده میشوند که احتمال کثیف شدن پوسته محدود باشد. Data was gen er​at ed wi᠎th the he​lp ᠎of ​GS A Co nt​ent Ge nera᠎tor  DE᠎MO.

این صفحات معمولا از جنس فولاد ضد زنگ (استنلس استیل)، SMO و تیتانیوم ساخته میشوند که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.

مجموعه این صفحات به وسیله پیچ و مهره میان دو قاب فولادی محکم شدهاند و به همین دلیل به این نوع مبدل، مبدل صفحهای قابدار نیز میگویند.

6. پیچ و مهرهها نیز برای بستن و فیکس کردن کل اجزای مبدل به کار میروند. واشرها نیز یکی از اجزای مهم مبدلهای صفحهای هستند.

اکثر مبدلهای حرارتی صفحه ای، از مدل تکگذر استفاده میکنند. این مدل از مبدلها در ترکیبهای سیال «مایع – گاز» و «گاز – گاز» عملکرد ویژهای دارند. Th is art᠎icle w as done with GSA  Content  G᠎enerat᠎or Demoversion !

مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو یکپارچه از ظرفیت 20000 تا 750000 کیلوکالری بر ساعت در مدل های مختلف موجود می باشد.

خاصیت ضد اسیدی صفحات و در نتیجه بالا بودن عمر مبدل صفحهای. اما در مبدل دوپاس، تصویر پایین، سیال آبی تا میانه مبدل در بین صفحات تقسیم شده و بعد از پایین رفتن از روی صفحات و رسیدن به کلکتور پایینی، دوباره در بین نصف صفحات باقیمانده تقسیم شده و رو به بالا حرکت میکند.

صفحات با شیارهای کم عمق برای سیالات با ویسکوزیته کم و صفحات با شیارهای عمیق برای سیالات با ویسکوزیته بالا کاربرد دارند.

اضافه کردن ظرفیت مبدل حرارتی از طریق اضافه کردن تعداد صفحات (قابلیت کم و زیاد کردن صفحات جهت تغییر دبی یا ظرفیت حرارتی).

نصب راحت مبدل صفحهای بخاطر وزن کم آن. می توان گفت رسوب زدایی مبدل های حرارتی نیز یکی از عوامل موثر بر افزایش راندمان مبدل های گرمایی می باشد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *