مام جمعه ارومیه: حل مشکلات مردم اولویت مسئولان و مدیران شهری باشد- اخبار آذربایجان غربی – اخبار استانها تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، به موضوع سیب که به معضل جدی کشاورزان در استان تبدیل شده، اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل سیب در استان با وجود تلاش‌های مسئولان هنوز به قوت خود باقی مانده، بنابراین مسئولان باید از کارشناسان حرفه‌‌‌ای برای حل این مشکل استفاده کنند.

وی افزود: مسئولان باید برنامه‌ای چند ساله و مدون برای صادرات سیب را فراهم کنند تا مشکل کشاورزان حل و فصل شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنان خود، مسئولان و مدیران شهری را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: مردم ارومیه با مشکلات زیادی از جمله تکدی‌گری، سدمعبر، ترافیک و حمل و نقل دست به گریبان هستند بنابراین همراهی اعضای شورای شهر با مدیران شهری می‌تواند راهکاری جدی برای برون رفت مشکلات باشد.

وی ضمن گرامیداشت 19 دی، اظهار داشت: 19 دی ماه سالروز قیام مردم و طلاب حوزه علمیه قم علیه رژیم پهلوی بود که در سال 56 به فرمان امام خمینی(ره) انجام گرفت.

قریشی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان، دین را مورد هدف خود قرار داده‌اند و قصد دارند احکام دینی در بین مردم به درستی اجرایی نشود، باید در حال حاضر با تمام توان مقابل این حربه‌‌ها ایستادگی کرد.

وی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین و روز گرامیداشت همسران و مادران شهدا، ابراز داشت: پس از شهادت حضرت فاطمه(س)، امام علی(ع) با ام‌البنین ازدواج کردند، و او نیز وظیفه سرپرستى فرزندان ایشان را به عهده گرفت. بر اساس روایات، وقتى حضرت علی، ایشان را فاطمه صدا زدند، وى گفت مرا فاطمه صدا نکنید زیرا فرزندان با شنیدن نام فاطمه به یاد غم هاى مادرشان مى‌افتند و ناراحت مى‌شوند بنابراین امام على(ع) وى را ام‌البنین نامیدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با تاکید بر لزوم رعایت ظرافت‌ها و زیبایی‌ها گفت: خداوند زیبا است و زیبایی را دوست می‌دارد و دوست دارد که نشانه نعمت بر بنده‌اش دیده شود.

وی عنوان کرد: اگر مسلمانی با وضع آشفته و ظاهری زشت و پریشان در جامعه ظاهر شود، به خصوص اگر از نظر شغلی، وابستگی به حکومت اسلامی داشته باشد، رفتار و وضعیت نامناسب و ظاهر زشت او علیه اسلام و انقلاب است و باید ظاهری آراسته و منظم داشته باشد.

انتهای پیام/ش

[ad_2]
منبع

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *