مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری اصفهان موقت بود/ در روزهای اخیر به هیچ وجه مازوت استفاده نشده است- اخبار اصفهان – اخبار استانها تسنیم

[ad_1]

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری اصفهان اظهار داشت: در هفته گذشته به دلیل ناپایداری هوا و به دلیل قطعی برق در تعدادی از شهرهای شمالی در دمای منفی 8 درجه، نیروگاه شهید منتظری اصفهان با تصمیم شورای عالی امنیت ملی مجبور به باز نمودن موقتی پلمپ و استفاده از مازوت شد، اما اکنون که آلودگی هوا در اصفهان موجب تعطیلی مدارس شده است به هیچ‌ وجه اجازه استفاده از مازوت به آن‌ها داده نشده است. 

وی ادامه داد: مازوت‌سوزی موقت نیروگاه شهید منتظری به دلیل دستور اعمال شده از سوی تهران بود در حالی که ما به هیچ عنوان اجازه استفاده از سوخت مازوت را برای آینده به این نیروگاه و سایر نیروگاه‌ها نداده و نخواهیم داد، دستور صادر شده برای مازوت‌سوزی موقت به دلیل بی‌برقی شهرهای شمالی قابل درک بود اما اکنون به هیچ عنوان پذیرفته نیست. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان پیرامون فیلترینگ شعله‌های مازوت‌سوز نیروگاه شهید منتظری تصریح کرد: این اقدام مصوبه 2 سال گذشته است که متاسفانه در این رابطه اقدامی صورت نگرفته و در این راستا مسئولین نیروگاه به دلیل ترک فعل به مراجع قضایی معرفی شدند. در جایگاه مدیریتی استان، بی‌برقی در اصفهان را در مقایسه با مازوت‌سوزی ارجح می‌دانیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما نیز خودمان مطالبه‌گر هستیم و لازم است که هرچه سریع‌تر فیلترینگ شعله‌های مازوت‌سوز نیروگاه‌ها در دستور کار قرار بگیرد، همچنین دلایل عدم اجرایی این اقدام طی سال‌های گذشته نیز اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/167/ ع

[ad_2]
منبع

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *