لیبل خام الکگ

چاپگر انتقال لیبل خام یک چاپگر بدون ضربه است که از گرما برای ثبت اثر بر روی کاغذ استفاده می کند. یک چاپگر انتقال حرارتی دارای یک هد چاپ حاوی بسیاری از پین‌های گرمایش مقاومتی کوچک است که در صورت تماس، بسته به نوع چاپگر انتقال حرارتی، جوهر مبتنی بر موم را روی کاغذ معمولی ذوب می‌کند یا نقاطی را روی کاغذ پوشش‌داده شده خاص می‌سوزاند. یک ریزپردازنده تعیین می کند که کدام پین های گرمایش جداگانه برای تولید تصویر چاپ شده گرم شوند. هد چاپ تمام عرض کاغذ یا محیطی را که قرار است روی آن چاپ شود، می پوشاند. چاپگرهای انتقال حرارتی برای چاپ بارکد، لیبل، برچسب قیمت و سایر کارهای چاپ تخصصی محبوب هستند. دو نوع چاپگر انتقال حرارتی وجود دارد: انتقال حرارتی مستقیم و انتقال موم حرارتی.

 

حرارتی مستقیم: چاپگر حرارتی مستقیم تصویر را با سوزاندن نقاط روی کاغذ پوشش داده شده هنگام عبور از روی هد چاپ گرم شده چاپ می کند. چاپگرهای حرارتی مستقیم از روبان استفاده نمی کنند. دستگاه های فکس اولیه از چاپ حرارتی مستقیم استفاده می کردند.

 

انتقال موم حرارتی: این نوع چاپگر از نوار انتقال حرارتی استفاده می کند که حاوی جوهر مبتنی بر موم است. گرما با استفاده از یک هد چاپ حرارتی به روبان اعمال می شود که جوهر را ذوب می کند و پس از سرد شدن، آن را به کاغذ منتقل می کند و در آنجا دائمی است. یک روبان انتقال حرارتی معمولی از سه لایه تشکیل شده است: ماده پایه، جوهر ذوب حرارتی، و پوشش در سمت چاپ مواد پایه. پوشش و مواد پایه کمک می کند تا جوهر به هد چاپ نچسبد که می تواند باعث کیفیت پایین چاپ شود. نوارهای انتقال حرارتی تک رنگ و رنگی موجود است. توصیه می شود که هد چاپ بین هر بار تعویض روبان با یک سواب پنبه ای و ایزوپروپیل الکل تمیز شود.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *