عملیات امداد و نجات فرد گمشده در ارتفاعات سبلان نتیجه‌بخش بود- اخبار اردبیل – اخبار استانها تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، به نقل از هلال احمر، ناصر مظفری رئیس جمعیت هلال احمر مشکین‌شهر در مورد مفقودی فردی در ارتفاعات دامنه سبلان اظهار داشت: بعد از اطلاع از فرد گمشده در ارتفاعات سبلان اکیپ امداد و نجات سازمان هلال احمر متشکل از 4 تیم حرفه‌ای از شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر بعد از دریافت اطلاعات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به اطلاع و اعلام مرکز کنترل و هماهنگی تیم‌های پیشرو از همان ساعات اولیه شب روز دوشنبه عملیات تفحص خود را آغاز و ضمن استقرار مرکز فرماندهی در پناهگاه سبلان اکیپ‌ها در 4 گروه و در مسیرهای متفاوت به جستجوی فرد مفقود شده پرداختند.

مظفری گفت: شرایط جوی نامساعد و وزش باد و کولاک عملیات را به سختی پیش می‌برد و جستجوی فرد مفقود شده تا سپیده صبح ادامه داشت و هیچ اثری از وی مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: بعد از طلوع صبح و طبق اطلاعات به‌دست آمده توسط تیم عملیاتی کوهستان حدود ساعت 10:30 صبح فرد مفقود شده پیدا و اقدامات اولیه درمانی و حمایت روانی  انجام و به‌لیل سرمازدگی و نیاز به ریکاوری تمامی موارد توسط تکنسین‌های اورژانس انجام و با خودروی چند منظوره فرد مصدوم به مراکز درمانی مشگین‌شهر اعزام شد.

مظفری ادامه داد: این فرد به‌صورت انفرادی به قله سبلان صعود و در بازگشت از این مسیر دچار حادثه شده است که حال عمومی این فرد که اهل شهرستان تبریز است مساعد گزارش شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشکین‌شهر در پایان تاکید کرد: تمامی کوهنوردان و کسانی که قصد صعود به ارتفاعات سبلان را دارند قبلا از هر گونه اقدام هماهنگی‌های لازم را با ادارات و نهادهای مربوطه به ویژه با توجه به اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی انجام تا شاهد اتفاقات و حوادث ناخواسته نباشیم.

انتهای پیام/143/ح

[ad_2]
منبع

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *